II.Otistikler Spor Eğitim Projesi 2009 PDF Yazdır e-Posta

 


VE



İŞBİRLİĞİ İLE II.OSEP

18 Ekim 2009 Gönüllü Eğitim Semineri

II.Otistikler Spor Eğitim Projesi gönüllü eğitim semineri Büyükşehir Belediyesi Basın Merkezinde gerçekleştirildi.
Seminere değerli bilgileri ile katılan hocalarımıza ve gönüllülerimize teşekkür ederiz.

 



Psikolog Dr.Sait ULUÇ -Otizm anlatımı(genel),Tanılama ölçütleri



Psikolog Sema BÜYÜKKARAKAYA -Eğitim yaklaşımları




Özel Eğitim Uzmanı Hacı ŞAHİN -İlişki başlatma,Davranış sorunlarına çözüm



Yrd.Doç.Dr Ferda GÜRSEL -Engellilerle Spor (Otizm ve spor)



GÖNÜLLÜLERİMİZ

24 Ekim 2009 Aile,Çocuk,Gönüllü tanışması




GÜDAK Başkanı Prof.Dr.Suat KARAKÜÇÜK aile ,çocuk ve gönüllü tanışmasında ikincisini gerçekleştireceğimiz spor projesinin başlamasının mutluluğunu yaşadığını,bu yıl daha bilinçli,daha eğitimli ve biraz daha bu işlerin farkındalığına varmış durumdayız dedi.Üniversitemiz tüm imkanları ile ailelerin yanında olacağını,gönüllü arkadaşlarımızında böyle bir projede yer almaları onların ne kadar saygın ve gurur verici gençler olduklarının göstergesi olduğunu ifade etti.

İlk Çalışmalar


































SHERBORNE GELİŞİMSEL HAREKET EĞİTİMİ

Hareket deneyimleri, tüm insanların gelişimi için temeldir ama özel gereksinimli bireyler için  çok daha önemlidir. Bu yöntem, diğer bireylerle paylaşılmış deneyimler yolu ile hem fiziksel yeteneklerin hem de olumlu ilişkilerin eşit derecede gelişimi üzerinde büyük öneme sahiptir.                                                        

Bu programın temel konusu, bizim ve diğerlerinin içindeki inanç ve güvenin gelişimi ve yaratıcı benliğin dışa vurumudur. Programın iki temel amacı vardır;

Benliğin farkındalık; Bu, alışılmış yöntemlerden (bakma ve düşünme) ziyade içsel fiziksel duyular ve dokunma yolu ile insanın dikkatinin bedene yoğunlaşmasını sağlayan hareket deneyimleri aracılığı ile kazanılır.

Diğerlerinin Farkında oluş: Bir sonraki adım,  diğerleri ile olumlu ilişki kurma ve güven geliştirmeyi destekleyen tarzda hareket etmeyi ve etkileşim kurmayı öğrenmektir.   Diğer insanlarla fiziksel temas içinde deneyimlerde bulunurken yaratıcılıklarını keşfetmeleri teşvik edilir.

Sherborne Gelişimsel Hareket:

BAŞARI ya dayalıdır -  çünkü aktiviteyi yapma şeklini öngören bir yaklaşım taşımaz.
FARKLILAŞTIRILMIŞ
' tır - en düşük düzeyden başlayarak tüm  yetenek düzeylerini  kapsar. Aktiviteler,  BASİT ten KARMAŞIK olana doğru sıralanmıştır.
POZİTİF bir DENEYİM sağlar. - herkes aktiviteye kendi düzeyinde katılır.
PAYLAŞILAN BİR DENEYİM dir.- Gruptaki herkes eşittir, böylece olumlu benlik saygısı gelişimine katkıda bulunur.
BİREYİ MERKEZ alır - kuralcı değildir -  fikirler bireylerden alınır ve grup içinde geliştirilir.
Bundan dolayı ESNEKLİK söz konusudur.
YARATICILIĞI cesaretlendirir  - Bu da  özsaygı' nın gelişmesine katkıda bulunur.
Kendine ve başkalarına GÜVENİ geliştirir.

http://www.sherborneturkey.com/












SHERBORNE GELİŞİMSEL HAREKET EĞİTİMİ

VELİ VE GÖNÜLLÜ GÖRÜŞLERİ

Veli Görüşleri:

Merdivenleri daha rahat inip çıkıyor. Çok yüksek olmayan kaldırımlardan yardımsız inip çıkabiliyor. Olumsuz davranış olarak, kendi etrafında dönmesi azalmıştı ama salonda çalışırken, sanırım ortamın genişliğinden, kendi etrafında dönmesi salonda devam ediyor.

Gönüllü Görüşleri

Neslihan TEBELLEŞ

Sarp verilen komutlara uyan ve diğer arkadaşlarıyla iletişim kurabilen bir çocuğumuz. İlk başlarda denge tahtasına çıkmaktan ve kendi başına yürümekten korkarken ilerleyen haftalarda tahtaya kendisi çıktı ve hızlı adımlarla yürüyüp geri dönebildi. Şuan tep tahtalarına çıkıp aşağıya inmesi üzerinde çalışıyoruz. Biraz yükseklik korkusu olduğunu düşünüyorum. Sarp ile ısınma hareketlerini yaparken çok eğleniyoruz. İlk haftalarda beyaz çizgi üzerinde birlikte koşarken son haftalarda tek başına koştuğunu gördüm. Ayrıca Sarp diğer çocuklarımıza göre daha esnek bir yapıya sahip ve bazen tek başına beklenmedik hareketler yapabiliyor. Birlikte sayı sayıyor ve kelimeler tekrarlıyoruz ve bu ilgisini çekiyor. Yardımcı olduğum takdirde takla atabiliyor ilerleyen zamanlarda inanıyorum kendisi yapabilir. Kısacası spor yaparken çok uyumlu bir çocuk.

Veli Görüşleri:

İlk hafta Çağan ortama büyük yabancılık çekti sürekli ağladı, davranış probleminde (kafasına vurma eylemi) bulundu. Alışık olmadığı bir ortamla karşı karşıya kaldı. İkinci oturumda ise ortama uyum sağlamaya başladı. Oturumdaki bireylere ısınmaya başladı. Gönüllüsü ile iletişimi çok farklı birbirlerine çok bağlılar. Oturumdaki diğer bireylerle iletişim kurmaktan çekinmiyor, aksi halde tüm bireylerle iletişimi var. Bu eğitim sayesinde çocuğumun vücut temasına geçmesi, grup halinde yapılan hareketlere çekinmeden katılması, oturum bittikten sonra çorap ve ayakkabılarını giymeye çalışması gibi birçok yararı dokundu. Kendi başına bir şeyler yapmaya çalışıyor.

Sherbone Gelişimsel Hareket Eğitimi’nin çocuğuma çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Sevgi dolu eğitmenler sayesinde çocuğumun sosyalleşmesi ve komutlara uyması hızlandı. Haftada en az 4 seans eğitimin daha yararlı olacağını düşünüyorum. (C.tesi pazar 2’şer seans ya da haftada 4 gün).

Gönüllü Görüşleri:

İrem KAVASOĞLU

Çağan ilk seansta sürekli ağlayıp, iletişime geçmemizi engellese de ikinci seansla birlikte her geçen gün daha fazla uyumlu hale gelmeye başladı. Şuan verilen komutlara uyma, gösterilen hareketleri yapma ve saldırgan davranışlarda bulunmama gibi birçok olumlu değişim söz konusu oldu. Ayrıca oyun oynamayı ve kendi kendine oyun üretmeyi çok seven bir çocuk, seanslarda çok eğlendiğini hissedebiliyorum. Sadece topa karşı şimdiye kadara bir ilgi uyandıramadık ilerleyen seanslarda bunu başaracağımızı düşünüyorum. Onun dışında minderde yapılan hareketleri çok seviyor ve seans bittikten sonra minderini yerine bırakıp ayakkabılarını giymeye çalışması bizim için çok güzel bir gelişme. Gittikçe çok daha iyi olacağını düşünüyorum.

Veli Görüşü:

Egemen zor bir çocuk. Gelişim adına bir ilerleme olduğunu net bir biçimde söyleyemeyeceğim. Seans sayısının azlığı buna etken diye düşünüyorum. Haftada 2 gün 1 saat yerine her gün 2 saat olsa etki yaratabilir diye düşünüyorum.

Gönüllü Görüşü:

Fırat ŞAHİN

Egemen grubun içinde en zor çocuklardan bir tanesi. Bunun yanında yine de vurma, ısırma gibi hareketlerini en aza indirmeye çalışıyorum. Arkadaşlarına kaynaştırma, grup halinde çalışmaya yavaş yavaş uyum sağlıyor. Artık herkese vurmuyor. Sevme duygusunu kazanıyor. Gün geçtikçe daha iyi ocağına inanıyorum.

Veli Görüşleri:

Bu projenin çocuklarımız üzerinde davranış bozukluklarını, hırçınlıklarını çok az da olsa iyi bir gelişim olduğun düşünüyorum.

Gönüllü Görüşleri

Kübra YILDIZ

Tauna çok fazla söyleneni yapmasa da, yönlendirmeyle her şeyi yapabiliyor. Önemli olan onu her harekette sıkılsa bile yönlendirmeyle yapmasını sağlamak. Nefesini tutması işimizi zorlaştırsa da ileride bunun düzeleceğine inanıyorum.

Veli Görüşleri:

Çocuğum her hareketi ve söyleneni tekrar edebilir. Yapamama gibi bir sorunu yok. Yalnız top oyunlarında topun kendine çarpıp zarar vereceğini düşündüğü için korkarak ve tedbirle yaklaşmaktadır. Biz bunun bu korkularının bu eğitimle atabileceğini düşünüyoruz. Çok yeni olduğumuz için henüz bir farklılık gözlemleyemedik. Zaten bildiği ve becerdiği şeylerdi. Beklentimiz, diğer top oyunlarındaki atma ve tutma problemlerini yenmesidir.

Gönüllü Görüşleri:

Zeynep EROL

İlk başlarda el teması kuramazken zamanla eğitmenler ve diğer arkadaşlarının elini tutmaya başladı. Toptan korkusunun olduğunu aile tarafından öğrenmiştik. Ancak bu eğitimde toplarla bir çalışmamız olmadığı için salonda bulunan sağlık topuyla çalıştırdık ve zamanla topla hareketleri yapmaya başladı. Ayrıca plates topuyla çalışma yaptırdık ve sağlıklı sonuçlar elde ettik. Plates topuyla denge sağlayabiliyor. İlk başlarda diğer arkadaşlarıyla iletişimi zayıftı ancak zamanla onlarla konuşmak için çaba harcadığını fark ettik.

 

Basında II.OSEP



23 Ekim 2009 Cumhuriyet Ankara

 

6 Mart 2010 Gazi Üniversitesi Rektörü Rıza Ayhan'a Teşekkür Ziyareti

GÜDAK Ve ANOBDER işbirliği ile  ''Otistikler Spor Eğitim Projesi''OSEP in II.sinin gerçekleştirilmesinde katkı ve desteklerini esirgemeyen Gazi Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Rıza AYHAN'a teşekkür ziyaretinde bulunduk.Program içerisinde yer alan çocuklarımızdan Toygun HIZIR rektörümüze teşekkür plaketi sundu.Rektör Rıza AYHAN,bu tür toplumsal duyarlılık projelerin,görev alan gönüllü öğrenciler,veliler ve otistik çocuklar için büyük önem taşıdığını ifade etti.gazi Üniversitesinin bu tür projelere desteğinin tam ve devamlı olduğunu belirten Ayhan,dernek ve proje yöneticilerinin otistik çocuklara,Tıp Fakültesinde tedavilerine yönelik kolaylık sağlanmasıyla ilgili isteklerininde yerine getirileceğini söyledi.

 

II. Otistikler Spor Eğitim Projesi (OSEP)

piknik,doğa sporları ve katılım belgesi töreni

09.05.2010 Pazar günü II. Otistikler Spor Eğitimi projesi doğa sporları, piknik ve katılım belgesi töreni ile sona erdi.

Aynı gün saat:10.30’da aileler ve çocuklar ile gönüllüler Gazi Üniversitesi BESYO önünde toplanıp yine üniversitenin otobüsleri ile Gölbaşı ODTÜ Eymir gölü piknik alanına gidildi.

Çocuklarımızın masalardaki ailelerimizin hazırladığı güzel yiyecekleri yemekte sabırsızlanmaları üzerine plan değişikliği yaparak önce piknik yapıldı. Her ailemizin hazırladığı yiyecekler ve aldıkları içecekler ile pikniğimizi yaptık.

Piknik sonrası çocuklarımız, anne, babaları ve gönüllülerimizle birlikte doğa sporları yaptık.

Spor sonrası 8 ay süresince başarılı bir spor programını bitiren çocuklarımıza Gazi Üniversitesi, yine büyük bir özveri ve duyarlılıkla çocuklarımıza spor eğitimi veren gönüllülerimize Ankara Otistik Bireyler Derneği ve Gazi üniversitesi katılım belgesi vererek II. Otistikler Spor Eğitim Projesini bitirdik.

Projemizin gerçekleştirilmesinde her türlü katkıyı sağlayan Gazi Üniversitesi Rektörü Rıza AYHAN’a,Projenin oluşmasında ,yürütülmesinde,havuz çalışmalarının yapılmasında,küçük çocuklarımızın da spor çalışmalarına katılabilmesi ve Sherborne Gelişimsel Hareket Eğitimini rahatça yapabilmeleri için salonları tahsis eden,çalışmaları sürdüren ve takip eden Gazi Üniversitesi Doğa Sporları Arama Kurtarma Merkezi (GÜDAK) Başkanı  Prof.Dr Suat KARAKÜÇÜK ve yardımcısı Uzman Halil SAROL’a çok teşekkür ederiz.

 

GAZETE HABERLERİ

15.06.2010 Ekonomi

15.06.2010 Habetürk

15.06.2010 İl Gazetesi Ankara

16.06.2010 İlke

16.06.2010 Yeni Devir

17.06.2010 Belde

4 Ağustos 2010 Günboyu

4 Ağustos 2010 Dokuz Sütun

Teşekkür Ziyareti

II.Otistikler Spor Eğitim Projesine katkı ve desteklerinden dolayı GÜDAK Başkanı Prof.Dr.Suat KARAKÜÇÜK ve GÜDAK Başkan Yardımcısı Uzman Halil SAROL'a evlatlarımız ve ailelerimiz adına sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz.

ANOBDER Yönetim Kurulu


 

 

www.anobder.org.tr
Anobder - Ankara Otistik Bireyler Derneği